Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair δεν προτίθεται να αποδεχτεί την κρατική ενίσχυση για τη Lufthansa και προσφεύγει στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σφοδρές ήταν οι επικρίσεις του επικεφαλής της Ryanair Μάικλ Ο΄Λιρι. «Πρόκειται για μια θεαματική περίπτωση στην οποία ένα πλούσιο κράτος μέλος της Ε.Ε. αγνοεί τις συνθήκες της Ε.Ε. προς όφελος της εθνικής βιομηχανίας του και εις βάρος των φτωχότερων χωρών», δήλωσε ο επικεφαλής της Ryanair στο Δουβλίνο. Οι αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της ΕΕ είχαν προηγουμένως εγκρίνει το πακέτο διάσωσης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την Lufthansa. «Με το πρόσχημα του κορονοϊού, η γερμανική κυβέρνηση εγγυάται στη Lufthansa ένα πακέτο διάσωσης αξίας εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για σαφή παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού. Οι μικρότεροι ανταγωνιστές θα οδηγηθούν εκτός αγοράς», δήλωσε ο Ο΄Λιρι. Ο επικεφαλής της Ryanair κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τηρήσει τις αρχές της και να είναι δίκαιη: «Εάν όχι, η εσωτερική αγορά που έχει οικοδομήσει με επιτυχία η ΕΕ θα καταρρεύσει και οι ευρωπαίοι καταναλωτές και φορολογούμενοι θα πληρώσουν το τίμημα. Η έγκριση του πακέτου διάσωσης της Lufthansa από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτελεί "προδοσία" των βασικών αρχών του δικαίου της Ε.Ε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πάμε στο Δικαστήριο της Ε.Ε», κατέληξε.
πηγή: protothema.gr
ΣΧΟΛΙΟ: Γιατί μας ενδιαφέρει; Από τις αιτίες που αποδυναμώθηκαν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με μηνιαίες μισθοδοσίες εκατομμυρίων ευρώ, εκατοντάδες εργαζόμενους & τεχνογνωσία, όπου και κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου τα Τype 214 υποβρύχια, ήταν και το "κυνήγι" από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης: "Την επιβολή διπλού κοινοτικού προστίμου στην Ελλάδα για μη εκτέλεση απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου του 2012, η οποία ζητούσε την ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων στα Ελληνικά Ναυπηγεία (ΕΝΑΕ) Σκαραμαγκά, εισηγήθηκε χθες ο Γενικός Εισαγγελέας Μελκιόρ Γουατλέ στην ολομέλεια των Ευρωπαίων δικαστών... προτείνει στο Δικαστήριο να υποχρεώσει την Ελλάδα στην καταβολή: Κατ΄ αποκοπήν πρόστιμου 13 εκατ. ευρώ, στην καταβολή εξαμηνιαίου προστίμου ύψους 9,5 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αρχίσει να ισχύει από την επόμενη μέρα της δεύτερης καταδίκης και θα προσαυξάνεται κατά 2 εκατ. ευρώ για κάθε εξάμηνο που καθυστερεί η συμμόρφωση της χώρας. Το πρώτο πρόστιμο θα καταβληθεί σε κάθε περίπτωση... για να εξασφαλίσει τη συμμόρφωση η εισήγηση προβλέπει την προσαύξηση του ποσού κατά 2 εκατ. ανά εξάμηνο καθυστέρησης. Η όλη υπόθεση ξεκίνησε το 2008... το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο οποίο προσέφυγε η Κομισιόν διαπίστωσε ότι η Ελλάδα παρέσχε μεν καθ’ όλη τη διάρκεια της αλληλογραφίας που διατήρησε με τις υπηρεσίες της Επιτροπής σημαντικό αριθμό πληροφοριών σχετικά με τα μέτρα, ωστόσο οι πληροφορίες αυτές δεν ανακοινώθηκαν εντός της προθεσμίας που έτασσε η απόφαση."
πηγή: https://m.naftemporiki.gr/story/1350972 καθώς και https://xaidarisimera.gr/top-nafpigio-o-skaramagkas-oloklirose-ta-pio-apetitika-ypovrychia-choris-germaniki-voithia-2/ : "... Με εξαιρετική επιτυχία τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ολοκλήρωσαν το ναυπηγικό πρόγραμμα των υποβρυχίων Type 214, για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ υλοποιούν και την αναβάθμιση φρεγατών κλάσης “Έλλη”, ώστε να μπορούν να δέχονται και να υποστηρίζουν ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού αγώνα τύπου S-70B Aegean Hawk. Στη φωτογραφία φρεγάτα του ελληνικού Π.Ν. στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για εργασίες αναβάθμισης..."